Projektowanie stron internetowych - sens

Teraz, gdy koronawirus utrudnił, jeśli wręcz nie uniemożliwił działanie w trybie offline, wiele firm zleciło projektowanie stron internetowych i przeniesienie swojej działalności do sieci. Niezależnie od tego czy rozpoczynasz działalność gospodarczą czy Twoja firma już istnieje, można znaleźć wiele powodów, dla których potrzebujesz profesjonalnej strony internetowej. Niektórzy właściciele firm twierdzą, że nie potrzebują strony internetowej, ponieważ mają dużo zamówień. Nie stać ich na stronę internetową lub nie mogą nią zarządzać. Uważają, że klienci znajdą ich nawet bez strony internetowej poprzez media społecznościowe.

Wizerunek firmy w internecie

Strona internetowa to fantastyczne miejsce do budowania wizerunku marki. Działa jak cyfrowa wizytówka, do której użytkownik może uzyskać dostęp w dowolnym momencie. Wykorzystując odpowiednią treść, grafikę i komunikaty pozwala kształtować historię Twojej firmy wpływając tym samym na to, jak postrzegają Cię Twoi potencjalni klienci.

Żyjemy w erze RIGHT NOW, w której konsumenci często szukają informacji natychmiast, gdy szukają informacji. Dotyczy to zwłaszcza firm B2B. Oznacza to, że posiadanie strony internetowej jest koniecznością. Również – powinna odpowiedzieć na pytania – kim jesteś, co dostarczasz i jak skontaktować się z Tobą – znajdują się w głównej części strony i nie zmusza użytkownika do szukania tych informacji. Masz około 10 sekund, aby wywrzeć określone wrażenie na użytkownikach trafiających na Twoją stronę zachęcając ich do pozostania na niej i zdobycia zaufania.

Pamiętaj jednak, że nieprofesjonalna strona internetowa może mieć odwrotny efekt dla twjej firmy.

Prezentacja oferty

Pierwszym krokiem jest zapoznanie klientów z tym, co proponujesz. Ponadto coraz więcej osób szuka informacji potrzebnych do dokonania decyzji o zakupie. Strona jest skutecznym sposobem przedstawienia informacji społecznych, aktualnych usług, powiadomień o nowych produktach czy promocjach. Ponadto strona daje możliwość natychmiastowej komunikacji w formie dogodnej dla klientów. Jesli potencjalni klienci znajdują Cię i chcą się skontaktować to już połowa sukcesu. Wtedy wszystko zależy już od Ciebie. Projektowanie stron interentowych to teraz droga do celu – większej ilości klientów.

Zasięg oferty

Internet daje mozliwość dostępu do stron internetowych z każego miejsca na świecie w zasięgu nadajników sieci komórkowej. Nawet działając lokalnie możesz dotrzeć do najdalszych zakątków świata. Obecnie interesy można robić z każdym na świecie. Jeśli Teój biznej jest lokalny, możesz spróbować wejśc na rynek ogólnopolski. Jesli Twój binej jest ogólnopolski możesz spróbować rozszerzyć go na kontynent. Niezależnie od tego co jest w Twej ofercie strona zapewnia alternatywną lokalizację sprzedaży. Zwiększony zasięg oferty pozwala na rozwój, dlatego warto wykorzystać potencjał Internetu.

Reklama dźwignią handlu

Reklama w internecie – to cyfrowa trampolina. Dysponując swoją internetową wizytówką masz dostęp do setek tysięcy potencjalnych klientów oraz możliwość dotarcia do nich.

Współgranie strony internetowej z reklamami w social mediach pozwala na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, bez ograniczeń terytorialnych czy lokalnych. Nie zrobimy tego jednak bez odpowiedniej strony internetowej, na którą skierujemy naszych klientów.

Prezentacja

Ludzie częściej prowadzą interesy z firmami, które budzą zaufanie. Im więcej opinii, gwiazdek i recenzji tym lepiej. Dlatego, bez względu na rodzaj prowadzonej działalności, witryna internetowa jest doskonałym miejscem na zamieszczenie portfolio, zdjęć z realizacji czy referencji dla Twojej firmy. Oznacza to, że poprzez stronę możesz przekonać potencjalnego klienta, że warto z Tobą współpracować. Projektowanie stron internetowych to dziś droga do zaprezentowania swojej firmy.

Jest dostępna 24h/7/365 – nawet, kiedy Ty jesteś zajęty

Przewagą strony internetowej nad lokalizacją stacjonarną jest to, że strona internetowa jest otwarta dla klientów w każdej sekundzie. Ona dla Ciebie nieustannie pracuje. W ten sposób możesz zapewnić zarówno obecnym, jak i potencjalnym klientom, wygodę przeglądania swoich produktów i usług po zamknięciu stacjonarnego sklepu lub biura.

Co więcej, dzięki tak wielu interaktywnym funkcjom, odwiedzający Twoją stronę www mogą się z Tobą skontaktować poprzez formularz zgłoszenowy, napisać wiadomość poprzez Messengera czy zadzwonić. Im więcej mozliwości tym więcej dróg od potencjalnych klientów do Ciebie.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Czas to pieniądz. Jeśli udostępnisz swoim klientom informacje o swoich produktach i usługach w różnych formach jak grafika, wideo, ebook lub film możesz zaoszczędzić wiele cennego czasu, który spędziłbyś na komunikacji z nimi. Nieważne co jest obiektem sprzedaży – możesz dzielić się ze swoimi klientami wskazówkami, jak korzystać z zakupionych produktów.

Pozwól klientom znaleźć Twoją firmę

Im więcej osób wie o Tobie i Twojej firmie, tym większe masz szanse na pozyskanie nowych klientów. Dlatego bądź tam, gdzie ludzie szukają usług i produktów, któych aktualnie potrzebują. Obecnie, większość osób przed dokonaniem zakupu lub skorzystaniem z usługi szuka informacji w Internecie, nawet jeśli planują zakup w lokalnym sklepie stacjonarnym. Jest to tzw. efekt ROBO (Research Online, Buy Offline). A jeśli nie będziesz miał strony internetowej Twoi klienci poszukają i dokonają zakupu gdzie indziej. Dzięki dobrze zaprojektowanej stronie, możesz stać się poważnym graczem zarówno w sieci, jak i poza nią. Poprzez projektowanie stron internetowych firmy pozwalają znaleźć się klientom.

Wiarygodność i zaufanie

Ludzie zazwyczaj wolą robić interesy z ludźmi, których „znają” i im ufają. Na swojej stronie dajesz im możliwość poznania Twojej firmy (i być może Ciebie). Jeśli dodatkowo współgra ona z social mediami daje możliwość poznania opinii innych ludzi o Twojej firmie. Posiadanie profesjonalnie zaprojektowanej i łatwej w nawigacji strony internetowej, pomoże Ci przekonać potencjalnych klientów, że to właśnie z Tobą chcą robić interesy, że Twoje produkty i usługi są lepsze niż konkurencji. Młodsi użytkownicy internetu oceniają firmę po jej strnie internetowej. Jednocześnie brak witryny sugeruje, że firma jest nieprofecsjonalna i niszowa, mniej wiarygodna. Zatem strona jest potrzebna, aby zdobyć ich zaufanie i zainteresowanie.

Źródło informacji o oczekiwaniach klientów

Narzędzia anlityczne oraz śledzące zachowania uzytkowników pozwalają diagnozować potencjlanych klientów. Zebrane informacje dostępne są w postaci raportów zarówno gotowych, jak i tych, które możemy sami generować. Dane te służą tworzeniu nowych kampanii relamowych kierowanych do konkretnych grup odbiorców.

Ułatwia komunikację

Dlaczego jeszcze warto mieć stronę internetową? Bo strona www to najlepsze narzędzie do komunikacji firmy z klientem i odwrotnie. Nalezy zadbać o to, aby numer telefonu czy adres e-mail były dostępne na każdej podstronie w nagłówku czy stopce.

Mozna też stoworzyć chat czy formularz kontaktowy, który pozwala ograniczyć spam w skrzynce pocztowej. W różnych miejscach na stronie warto zastosować tzw. „call to action”, czyli wezwania do działania. W zależności od rodzaju prowadzonego biznesu mogą to być m.in. następujące hasła “Skontaktuj się z nami”, “Zadzwoń”, “Sprawdź ofertę”, “Zamów bezpłatną wycenę”, “Napisz do nas”, “Zamów online”, “Kup teraz”. Ważne jest również podpięcie mapki z wizytówki w Google, dzięki czemu potencjalni klienci szybko wyznaczą trasę dojazdu. Strona internetowa to także doskonała okazja dla firm do pozyskania danych potencjalnego klienta, np. poprzez zapis do newslettera. Realizując rózne kampanie warto o tym pomyśleć. Dziś najważniejszą wartością jest istnienie w internecie i łatwy kontakt z firmą. Projektowanie stron internetowych to również budowanie platformy do nawiązywania współpracy.

Automatyzacja

Jak często dzwoniący czy piszcy klienci zadają te same pytania? Skonfiguruj chat-robota, aby klient mógł wybrać jedno z najczęsciej zadawanych pytań i momentalnie uzyskał odpowiedź. Z kolei tworząc łatwo dostępną dla klienta stronę FAQ, szybko udzielisz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dostarczasz interesujące klienta informacje na temat oferty, oszczędzając swój czas. Wiele aspektów sprzedaży można zautomatyzować i poprowadzi klienta krok po kroku aż do rozmowy z Tobą, kiedy będzie już zdecydowany. Obecnie klienci nie chcą czekac na udzielane odpowiedzi.

Twoja konkurencja ma już stronę www

Obecnie większość firm ma swoją stronę www i tak jest prawdopodobnie również w Twojej branży. Skoro około 26 mln Polaków posiada dostęp do internetu to tam znajdują sposoby na realizację swoich potrzeb oraz zakup usług czy produktów. Dlatego, jeśli nie istniejesz w internecie tracisz codziennie możliwość pozyskiwania nowych klientów. Daj się znaleźć swoim klientom. Pozwól sobie na zaprojektowanie strony internetowej. Jednak obecność w sieci to nie wszystko – Twoja strona powinna być lepsza niż konkurencji i promowana za pomocą różnych form marketingu internetowego.

To stosunkowo nieduży koszt

To dobra inwestycja. Strony internetowe, te profesjonalne, sterylne, eleganckie to najlepsza forma reklamy samego siebie. Chociaż koszt zaprojektowania strony internetowej różni się w zależności od potrzeb, złożoności serwisu, funkcjonalności – to profesjonalna strona internetowa jest warta inwestycji. W długiej perspektywie czasu, stosunkowo niska inwestycja w stworzenie strony internetowej firmy przyniesie zyski, przyciągając nowych klientów i budując świadomość marki.

Your Digital Showcase

Formularz kontaktowy

© 2022 YourDigitalShowcase.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone